torsdag, maj 27, 2010

Hur svårt kan det vara???

Försöker boka två biljetter till samma destination fast med olika avgångsorter...SJ ändrar ständigt sin prisbild, det går upp och det går ner med bara några minuters mellenrum. Jag har försökt ringa och boka, de första två gångerna blev jag bortkopplad. Den tredje gången fick jag prata med en gullig tjej som talade om att biljetterna var 100 dyrare om jag beställde dem via henne, men att det inte skulle vara något problem att få platserna bredvid varandra trots att vi har olika startpunkter. Åter tillbaka på internetbokning då visar det sig att det inte alls är så lätt att få platser bredvid varandra. Men jag lyckas hyfsat. Då kommer M hem från scouterna och jag bokar inte färdigt resan. När jag sedan sätter mig igen har priset gått upp igen!!! Nu väntar jag på att priset ska gå ner igen, men med min tur har det väl gått upp till skyhöga nivåer.

Inga kommentarer: