söndag, april 02, 2006

Detta med internet

Jag har innan nästan bara använt internet som uppslagsverk till hemsidor mm. Visst jag har beställt kläder via tex HM, faktiskt också beställt resa via "nätet". Men igår insåg jag hur otroligt detta enorma "nätverk" är. För det första så beställde S en dator till min mamma. Han beställde den via nätet, fabriken började sätta ihop den i måndags och vips i fredags kom Schenker hit och levererade den...

Jag har tappat bort mina glasögon (hm, inte första gången direkt...men denna gång är de borta... örjar bli lite svårt att klara sig...världen blir så blurrig...) hittade en nätfirma som gör glasögon. Gick in och beställde tre bågar för påseeende på torsdag eftermiddag...på fredagen kom de med posten...hittade de jag ville ha och väntar nu spänt på att kunna se igen...billiga var de dessutom...

Sist men inte minst, minstingen har ätit upp manualen till min pulsklocka... Den behövde vissa justeringar. S gick in och googlade på märket, visst ni gissade rätt! Han fick träffar och på Teknikmagasinets hemsida fanns manualen utlagd...

Idag ska dagen ägnas åt Äventyrsbad. S och F får stanna hemma och jag får njuta av storasystrarna. Till vårt sällskap får kusinerna med mamma och pappa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni fick en härlig baddag. Vi skulle ha varit på kusinens badkalas men vi låg hemma i magsjuka istället.

Anna

Anonym sa...

Tackar för sällskapet, här var det komatillstånd på e.m. när vi kom hem.

Ja hur klarade sig folk förr, eller vi själva för ett par år sen?? En gåta... Man kan ju t.o.m. hålla koll på sin svägerska. ;)

Kram Katrim

AnnaHanna sa...

Hakar på där Katrin slutade:
Man behöver ju faktiskt inte träffas längre, inte ens prata med varandra. Man kan bo några hundra meter ifrån varandra men aldrig ses - och ÄNDÅ ha koll på vad som händer i varandras liv :-)

Kram //Anna
Som gärna skulle ses IRL liite oftare.