torsdag, juni 22, 2006

Glad midsommar!

Väskorna är packade (självklart även regnkläder och gummistövlar), maten inhandlad (självklart inget lammkött till svärfar...det lät konstigare än det var menat...han äter inte sådant kött alltså...), besökt systemet, bokat kattvakt...Nu bär det av mot midsommarfirande.

Dessutom hann jag med ett besök hos frissan igår. Grannen tog alla tre tjejerna och jag fick 1.5 timmes avkoppling...eller avkoppling och avkoppling. Tjejen som skulle fixa till mig pratade och pratade...hon hade fått körkort sedan jag var där sist...och blivit av med det direkt, då hon åkt fast för fortkörning...LOOSER!!!!....Jag skulle ha anat ett mönster...förra gången skedde ett missförstånd. Jag ville ha slingor, men sa färgning och håret blev ganska mycket ljusare än jag tänkt mig...inget jag kunde lasta henne för. Därför sa jag tydligt denna gång. SLINGOR, gärna lite ljusare så det ser lite sommarblekt ut....

Tycker mig se att håret färgas ljusare än jag tänkt mig...men jag kan ju inte detta med färgning så jag säger inget...fröken frisör tittar ju till mig ett antal gånger... Under tiden hon fönar mig, inser jag att detta inte riktigt är vad jag har tänkt mig, men ler snällt ändå...Avslutningsvis svarar jag typiskt svenskt på fröken frisörs fråga "blir det bra så här?" Ojaaa, jättefint!!! (Jag och Linda Bengtzing kan ju slå våra påsar ihop...Jag ljuger så bra...) Nu är jag förväxlande lik mitt kusinbarn, BB-Jessica! Får se om det är sant som alla säger "Blonds have more fun"

2 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Glad midsommar själv!
Känns lite avstannande här va?
Eccoskorna var strl 26 tyvärr.
Jag har varit på det där L&B-grejen ikväll och håller dig skyldig till att ha gjort av med 475:-. Det fanns ju inget man ville ha sa du ju!
Kram //Anna

AnnaHanna sa...

Har hon hört talas om kredit? Jag har liite dåligt samvete faktiskt :-) Men det gäller att passa på att handla nu för blir jag arbetslös igen efter nyår så är det sluthandlat och då gäller det att kläderna man har räcker ett tag...
Kramers //Anna