torsdag, juni 08, 2006

Rättning i ledet

Skäms lite, har slarvat och försummat er trogna läsare, hm ni är nog inte många till antalet...men man kan ju alltid få drömma.

En kompis till oss gör det som jag alltid drömt om att få göra...skriver en bok...I tidernas begynnelse ville jag skriva romatiska intriger. Skrev faktiskt 12 kapitel i boken som kom att heta Sabine...undrar var den ligger nu...Nu har intresset bytts till barnböcker...kanske beror det på att det är just dessa som blivit min kvällslektyr...Fast det brukar ju heta att man vill skriva en bok för att man tycker att det saknas en viss typ av bok i hyllorna. Jag kan bara dessvärre/dessbättre konstatera att utbudet av barnböcker redan är täckt...jag har liksom ingen idé som ingen annan skrivit om...

Vad tror ni kommer sommaren nu då??? Tjejerna går bara två veckor till på dagis sedan har de sommarledigt, för deras skull hoppas jag att inte sommaren blir som förra året och regnar, fryser bort... Vårt resmål till hösten bjuder ju inte direkt på 100% sol och värme. Så dit kan man inte längta om denna sommar försvinner...

Ska väl passa på och gå ut och njuta av dagens sol!

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Heej!
Jag har varit "dataledig" både länge och väl - så trevligt att du gjort ett inlägg precis innan jag smet hit :-)
Jag har också planer på en barnbok - och jag vet precis vad den ska handla om - men tror inte det blir av någonsin för den har funnits i bakhuvudet i säkert tre år och min tid för kreativt arbete har inte blivit direkt större under den tiden.
Tack för senast och hoppas vi ses snart igen.
Kram //Anna