onsdag, september 03, 2008

Spyor på apberget

Så kan det gå. Var först på Skansen med eleverna. Ganska bra arrangemang men det hällregnade. Eleverna var duktiga och klagade inte mycket på vädret trots att de flesta INTE hade regnkläder... Väl hemma gick jag ut på en power-walk med grannen. Sedan kastade jag i mig maten och gjorde misstaget att sätta mig ner, då kom tröttheten...Men det var bara att byta om för att åka iväg på hundkursen. Precis som förra veckan skötte hunden sig exemplariskt. En matte suckade uppgivet då hennes hund for än hit och än dit, dessutom skällde hennes hundskrälle...Instruktören tyckte att jag skulle skaffa mig en egen hund...Jag förklarade hur det låg till att jag har en gamtacka hemma som inte föredrar fyrbent sällskap. På hemvägen i mörkret (attans var fort det blir mörkt) ringer S. Han meddelar den glädjande nyheten (not) att F har kräkts...Eftersom han har kurs torsdag-fredag så fick jag ringa min chef och säga att jag inte kommer imorgon. Jag lovade maila en planering till imorgon, då det blir mitt kvällsjobb...


Sov gott! Själv ska jag fundera vilken min nästa hundras ska bli....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näee, lilla F... Usch då. Då är det bara att hålla tummarna för att ni andra klarar er då.

Jag hör av mig i morgon och dubbelkollar vad som gäller då eftersom klockan blev för mycket nu.

Kram kram

Kommunaltjänstemannen sa...

Jag vill veta om någon annan spytt eller om fredagsfikat är fredat. Den lille duktige hunden kissade dock inte vare sig under leken på tomten i mörkret eller under den sena promenaden i mörkret med (observera) MATTE så han hade gjort fint i badrummet i natt. Men det fick husse ta rätt på.

Hundägaren