söndag, augusti 31, 2008

Viltspårkurs

var väl inte det smartaste att hitta på med en på tok för gammal hund. Gamtackan var måttligt förtjust. Visst det var OK att gnaga på rådjursskånken, men vägen dit tämligen ointressant. Igår var instruktören fortfarande säker på att alla hundar kan/vill spåra. Men efter idag har han ändrat sig... Tyvärr var väl inte förutsättningarna de bästa. Trött gammal hund och dessutom en fruktansvärd mängd myggor...Numer har vi en hund full med bulor över hela kroppen... Ska jag sumera helgen så lyckades hon hitta alla klövarna (6st) även om det tog tid och jag fick hjälpa henne en hel del. Det var inte förrän jag lade godisbitar vid varje blodspår som hon började använda nosen på allvar. Vi har nu fått i hemläxa att fortsätta så för att se om det går att höja motivationen eller om hon är ett hopplöst fall. Jag anmälde mig i alla fall som intressent till en fortsättningskurs. Men det bygger på att hon vill...

Eftermiddagen avslutades med ett par timmar i stallet. M red själv igen och det gick toppen. Svårt att veta hur mycket man kan pusha... Just nu är hon dessutom mer intresserad av att leka med sin ridkompisar än att sköta hästarna. Men det kanske kommer med tiden.

Inga kommentarer: