torsdag, juni 26, 2008

Mitt i händelsernas centrum

Idag vaknade jag av att S gormade om att han försovit sig...(Ja, jag hörde inte väckarklockan så jag kan inte vittna om att han verkligen satte på den igår kväll...) M och E var redan vakna trots att de kom i säng väldigt sent igår. F sov vidare ända till 8:45 (?).

Tjejerna skulle leveras till kompisfamiljen där dagen skulle spenderas åt lekar. F och jag åkte hem och mötte upp grannen M som berättade att en ambulans farit genom byn. Innan vi lämnar vårt hem hör vi även hur en ambulanshelikopter startar och far iväg. Vi lyckas lokalisera var ekipagen är men inte vem i byn som drabbats. Så med blandad verklig oro för några grannar och ren nyfikenhet börjar vi ringa runt. Tillslut får vi napp. Nu vet vi vilken familj det var men tyvärr inte vad som hade hänt.

Grannen och jag fortsatte sedan mot Västerhaninge för att gå på apoteket. Jag hade mutat F med glass när vi kom fram. Medan grannen shoppade avmaskningsmedel tog jag två hundar och ett barn och gav mig iväg mot glass-ståndet. Livet har blivit ganska mycket enklare med bara en hund. Det gick t.o.m. att äta korv mitt i centrum...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte dåligt vad det händer grejer i Dånis.
Nu har jag och killarna semester i sex veckor och hoppas att det finns möjlighet att boka in en lekdag...

Kram Anna