måndag, juni 30, 2008

Kedjad vid spisen

Hur mycket mat hinner man laga på en kväll? Först gjorde jag en halvlyckad pastarätt med kyckling, bacon, spenat och riven ost...Såg inne hos Svägerskan att de fick "Trädgårdspanna med lax". Det är ju min absoluta favorit när det gäller alla Kelda-burkar och byttor. Jag blev så avundsjuk. Sedan var det dags att förbereda morgondagens picknick. Eftersom jag är lite kräsen och INTE har lust att äta köttbullar och makaroner så fick jag först mecka med barnens picknick för att sedan fortsätta med min bulgursallad. Vet ännu inte om den blir god. Den ser ut på ett visst sätt i mitt huvud...men jag vet inte om jag kan att omsätta bilden till verklighet...

Idag for vi iväg för att lämna E hos mormor och morfar. Jag fick med mig goa grannen som förgyllde min biltur samt mitt shoppande på Hedlandet. Självklart somnade de båda andra tjejerna på vägen hem vilket resulterade i att de nu sitter vakna och pigga som mörtar. Dessbättre nöjer de sig med Ernst...

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Vad mysigt det låter med picknick!
Känns som long time no see - och jag har just insett att det förmodligen kommer att bli ännu längre för vi lämnar byn på onsdag och är knappt hemma förrän i augusti. =(
Kram //Anna