onsdag, juni 11, 2008

Skolavslutning

Skolavslutningen blev en kall men vacker upplevelse. Samtliga klasser sjöng inför skolan och ett ganska stort antal föräldrar kom. Vi hade "Herren" på vår sida och trots tunga skyar föll det inte mer än några droppar. Jag glömde glassen hemma som jag köpt till mina elever...gissa och mina tjejer blev glada när det upptäckte det.
På eftermiddagen var det dags för avslutning för personalen. Trots kyla och regntunga skyar hade vi kul (eller jag iallafall)

Vi letade ledtrådar kors och tvärs i staden, här sidan 410 ur en Dickensbok...som slutligen tog oss till

Galärparken för picknick i det gröna. Bakom oss




höll självaste Philip Zandén på att finslipa parkteaterns uppsättning. Många kyssar blev det!


Vi hamnade slutligen på Grönan och hade femkamp.

Avslutning blev till öldrickning för några, själv besökte jag Lustiga Huset (bilen väntade vid jobbet)

En sådan vann jag inte, fast jag försökte både en och två gånger. Tack för en trevlig dag, H och T!

1 kommentar:

Hemulen sa...

Hej, är ni hemma nu? Det här inlägget var i alla fall inte här när jag tittade sist! Hoppas ni har haft det jättebra! Har tänkt på er några gånger när regnet öst ner här...
Härlig bild på P från femkampen, förresten!
H