söndag, juni 29, 2008

Vattenmelon+ trancherkniv= dålig kombination

Idag åkte hela familjen Taikon till tältaffären. Inte nog med det vi cyklade dit...Inne i affären fanns det till alla barns (och i synnerhet F:s) lycka ca 20 tält uppställda. De for runt och tittade in i alla tält, allt från ett pyttelitet enmanstält till gigantiska stugtält med plats för hur många som helst. Trevligt nog var inte priserna livsfarliga. Men vi sansade oss och beslutade låna ena grannens sexmannatält nu till en början, men vi köpte en ryggsäck, ytterligare en sovsäck samt en campinglampa. Den sistnämnda är ju även bra att ha då vi ofta har strömavbrott på vintern. Eftersom kusinfamiljen bodde nära tältaffären så bestämde vi oss för att våldgästa dem. Turligt nog skulle de precis göra lunch...Efter en rejäl regnskur och ett par koppar kaffe senare åkte vi mätta och nöjda hem.

Efter maten skulle jag servera tjejerna vattenmelon. Eftersom frukten är ganska så stor tog jag fram STORA grillkniven, den som kan skära genom en hel gris ni vet...Då den inte mötte på något större motstånd i vattenmelonen for den med en väldig fart rakt igenom och in i min tumme. Nu sitter jag här med en tejpad tumme. Med grannens hjälp fick jag stopp på blodflödet ganska så fort. Ett tips använd inte en fullt så vass kniv!

Hur tror ni det går ikväll, Tyskland eller Spanien?? Jag satsar på.....Spanien....

2 kommentarer:

Hemulen sa...

Aj aj, inte leka med så farliga saker... Hoppas vattenmelonen gick att äta ändå :)
Ska ni ut och tälta?

Anonym sa...

Aaaj. Låter inte skönt alls faktiskt...

Du fick ju rätt där med Spanien!

Ses i morgon