fredag, december 19, 2008

Chilla bruden!!!


Skulle be några äldre elever lämna skolan idag, då de satt och väntade på sina kompisar i min klass. Första gången bad jag ganska så snällt, bestämt men trevligt att de skulle gå ut och vänta. -Visst, svarade de... Sure, bara efter ett par minuter hör jag dem och de stör...fortfarande inne. Då är jag inte lika trevlig när jag öppnar dörren utan säger åt dem att gå ut. Då svarar en av killarna. - Men chilla bruden... Jag ser rött höjer rösten och svarar. Jag är inte din brud och gå UT! Av någon anledning fattar han allvaret och släntrat muttrande ut, de andra har innan honom förstått och redan lämnat byggnaden.


Nu är det jullov!!!!

5 kommentarer:

Hemulen sa...

Vilka var det? Inte mina gamla sötnosar hoppas jag...

Underbart med jullov!

Anonym sa...

Äntligen jullov!!!
Vi startar med vattkoppor och spräckt ögonbryn på nr 3, dunderförkylning och feber på nr 2, lunginflammation och ryggskott på pappan och nyopererad fot samt förkylning på mamman, skönt att nr 1 är frisk så han får serva de 20 gäster som kommer till jul....

Hoppas att ni får ett supermysigt jullov,
Kramar från Oxhagen

Anonym sa...

Blev det någon film på uppträdandet eller var det fel bakom spakarna? Du får lägga upp den här tycker jag! /A

Anonym sa...

Som sagt: Äntligen jullov!!

AnnaHanna sa...

Låter mysigt med jullov... önskar jag hade också =)

Kaninen (det som såg ut som en kanin) hos oss var mera beigeaktig (inte så lätt att se i skumrasket på morgonen)än grå. Så troligen inte er. Dyker han upp igen och jag har kamera med så skall jag göra ett försök i alla fall.

Kram //Anna