måndag, december 01, 2008

Försov mig!

Tjejerna och jag är ju ensamma hemma hela denna vecka. Något jag faktiskt sett framemot. När sedan mormor och morfar tog hand om hunden blev saken biff...Eller borde ha blivit.

Jag vaknade av att lillasyster någon gång i natt behövde kissa och hade drömt mardröm om att hennes cykel försvunnit utanför dagis (!?). Det tog ett tag att söva om henne men det gick. Bara en stund senare kom mellansyster och säger att hon inte kan sova, eftersom det är mitt i natten väser jag TYST, SOV!!!. Hon ligger och vrider och vänder, suckar och stönar...Jag blir galen eftersom jag är rädd att hon ska väcka lillasystern. Det är fortfarande mörkt och väckarklockan (som är satt till 06:00) har inte ringt...Men sedan börjar storasystern vakna, då kollar jag klockan. Den visar det 7:32 (???) PANIK... Måste tilllägga till mitt försvar om varför jag inte kollade klockan tidigare är att jag måste tända lampan för att se och eftersom jag var stensäker på att det var natt och livrädd över att lillasyster skulle vakna gick inte det...

Lite imponerad över mig själv, jag hann lämna storasyster klockan 8:00 innan skolan började, själv smög jag in i mitt klassrum 8:20...En elev menade att jag behövde kvarsittning...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen inte roligt att försova sig. Hela dagen blir ju helt upp och ned när den startar så fel...

Men jag är DJUPT imponerad att du hann till skolan till 8. Hade du lämnat småtjejerna innan då också???

Kram

Anonym sa...

Jag kan knappt föreställa mig vilket tempo ni måste hållit där på morgonkvisten.

Håller dock med dina elever. Du borde få kvarsittning!

Kram //Anna