onsdag, december 10, 2008

Helkväll med kollegor

Eftersom det inte blir något julbord/julfest för vår del iår så tog några kloka kollegor tag i saken själva. De som ville kunde följa med på middag och /eller efterföljande teaterföreställning. Jag bokade in mig på båda. Maten avnjöts på Helenes krog vid Mariatorget. Maten var fantastiskt god och efterrätten hette duga. Jag var så där lagom mätt när det vakandes efterrätt. Eftersom jag inte så ofta unnar mig just efterrätt så tyckte jag att detta var ett bra val. In kom en gigantisk Marängswiss...Den hade nog normalt räckt till ett helt kompani. Men eftersom en av mina kolleger bara andades att jag kanske inte skulle orka allt, så var det ju bara upp till bevis... Skrapade undan lite vispgrädde, men fick i mig det mesta...STOLT! Tror inte att jag kommer att äta så värst mycket mer den här veckan...

Föreställningen var med Sissela Kyle. Man känner sig alltid lite extra lyxig när man unnar sig ett teaterbesök. Det blir ju inte allt för många. Skönt att sitta där och skratta tillsammans med de andra. En äldre man framför mig trodde jag skulle trilla av pinn så som han skrattade...

1 kommentar:

Hemulen sa...

Är riktigt imponerad av marängsvissätandet! Men saknar bild på jätteportionen - fick du inte över någon från mobilen?