tisdag, juni 09, 2009

I denna ljuva sommartid...

nu är så äntligen avslutningarna avklarade. M hade en rörig men fin avslutning. Tyvärr fick hon inte dela ut rosen till de avgående eleverna pga ett missförstånd. Men hon var nöjd och kom hem med ett stort kuvert innhållande div. arbeten och terminsintyg.

Min egen avslutning gick också bra. Vi liksom de flesta skolor vara inomhus, det gick bra men det blev trångt. Jag satt på huk på golvet bredvid min klass. Vemodigt blev det i dubbel bemärkelse. Först eftersom eleverna lämnar mig och flyttar vidare till andra skolor, men också eftersom jag själv beger mig mot nya äventyr.

Väl hemma blev det en lång väntan på S, som skulle komma hem med nya bilen. Efter maten blev det en tur till kollegan P för fika och för att testa bilen.

1 kommentar:

Svägerskan sa...

I mål... vad overkligt. Förstår verkligen de dubbla känslorna.

Och nya bilen??? Nöjd??? =D

KRAM