tisdag, juni 29, 2010

Galenskap


Jag, svägerskan och Lotten hade köpt biljetter till "the event of the year" eller i allafall för sommaren, en maratonvisning av Twilight-filmerna. de två första filmerna visades innan vi fick möjlighet att se förhandsvisningen av den tredje och nya som har premiär imorgon. Viss oro för de skrikande horderna av tonårstjejer skulle överrösta ljudet fanns, nu var den oron helt obefogad då vi inte var de äldsta på dessa ungdomsfilmer...även om tonårstjejerna var i majoritet...En och annan kärlekskrank kille hade följt med sin älskade flickvän och såg inte allt för lidande ut...
Jag hade ju förmånen att förbreda mig på stranden medan de andra två hade nöjet att jobba...

Vi träffades sedan vid Medis och hann i god tid äta middag i gröngräset vid Björns trädgård. Klockan sex stod det på biljetten att det hela skulle börja. Nu var det en sanning med modifikation och framemot halv sju började första filmen rulla...Nästan två timmar senare bjöds vi på lättare förtärning som det så fint heter, för vanliga dödliga var det en macka och en festis...

Den sista filmen började straxt före tolv och var helt OK och trötta tumlade vi ut i sommarnatten och åkte hem...De andra två ska jobba imorgon medan jag på något vis ska fördriva dagen...

1 kommentar:

Svägerskan sa...

Hehe, gillar min seriösa framtoning. Imponerad att du lyckades fånga den ;)