måndag, juni 07, 2010

Så tokigt det kan bli...

Jag fick ett ryck där jag gick i min ensamhet i den stor livsmedelsbutiken, köpte LÖSNAGLAR...hur nu det gick till vet jag inte men plötsligt låg de där i vagnen. Det är ju inte riktigt min stil, dessutom opraktiskt med tanke på barn, hundar och häst. Väl hemma kunde jag inte bärga mig för att få limma på dem. S undrade helt klokt vad jag hade drabbats av... Lite pyssel blev det, på limmets förpackning stod att läsa: Varning, limmar ihop skinn och ögon på sekunder...Som om någon skulle limma ihop skinn och ögon! Nästan färdig och hittills hyfsad nöjd, skulle jag BARA limma långfingret och vad händer?? Jo tummen fastnar...

Ska bara tillägga att jag mycket riktigt inte trivdes i naglarna och utan aceton hemma fick Svägerskan bidra med sitt. Tyvärr läste jag inte på flaskan INNAN jag blötte upp naglarna för att ta bort dem. Där stod i det finstilta: (ej för lösnaglar). Kort och gott lösnaglar är inte min grej liksom

Inga kommentarer: