lördag, mars 11, 2006

Ännu en vacker vinterdag!

Tyvärr var det alldeles för kallt för min vanliga "power walk" eller möjligen "silly walk" runt travslingan vid sju i morse. Termometern visade -13, då fryser hundarna och vill inte följa med. Känns lite trist att gå utan dem, då måste jag ju gå en gång till när det blivit lite mildare, för varmare kan man ju inte kalla det för.... Tänkte försöka ta en skidtur på fm innan det är dags för "Lilla Kyckligen" tillsammans med Ellen, kusin Elias och svägerskan...

Fick ett ryck i går och storstädade köket...torkade golv, luckor, spis. Tjejerna var ute och lekte och när M kommer in utbrister hon "åh det luktar rent" gulliga M, hon vet hur man glädjer sin lilla mamma. Pappan kom hem vid middagstid ser inte att det är nystädat, bara det ger ju minus-poäng...sedan får jag en present, plus-poäng igen...Men, en rakhyvel...två minus-poäng...

1 kommentar:

Anonym sa...

Seriöst?? En rakhyvel?? Min bror, min bror... Men tanken var väl god kan jag tänka *ler*
Trist att jag inte kunde följa med på bion, jag har dock fått höra handlingen återberättad ett antal gånger här hemma. Kram Katrin