tisdag, juli 01, 2008

Sommaräventyr

Eftersom väderprognosen lovade finväder. Tog jag med mig kusinfamiljen och och Fannys gudmor med familj ("Gudmodern") till den nyöppnade "MulleMeck-parken" i Solna. Det var en lekpark utöver det vanliga med rutschkanor, gungor och hus inspirerade av böckerna om Mulle Meck. Det var naturligtvis fler än vi där så när barnen lekt färdigt åkte vi vidare till Hagaparken där lunchen intogs. Den enorma gräsmattan där inbjöd till lek och stoj för de mindre och solning för oss äldre.

Självste Mulle Meck och hans hund Buffa tog emot vid ingången.

M i blomsterlabyrinten

F har hittat Mulles bil.


"Gudmodern" med familj i Hagaparken.

Tack alla inblandade för en trevlig dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själva för en trevlig dag. Vi hoppas att det blir fler....

Kram Gudmodern

Hemulen sa...

Oj, en Mulle Meck-park? Dit måste jag åka med min lille kusin, han skulle älska det. Visserligen är Byggare Bob hans största idol, men Mulle Meck är nog i alla fall en god tvåa :) Var i Solna ligger parken?

Anonym sa...

Försökte kommentera igår kväll här men det försvann gång på gång?

Men jag tackade för en skojig dag och underströk att även om den där Trädgårdspannan med lax som du var avis på var supergod så kan man lugnt säga att din bulgursallad säkert slog mina kalla matsäckspannkankor med hästlängder i Hagaparken. *s*

Och tack för hjälpen idag !!

Kram