måndag, februari 23, 2009

Snö, snö och åter snö

Himla tur att snön kom lagom till sportlovet. Ungarna njuter och jag likaså. Vi startade dagen med att åka skidor. E ville inte så hon gick, F är för liten så hon åkte pulka, hunden frös och släpade fötterna efter sig... Men vi var ute ett bra tag. Eftermiddagen tillbringades hos Annika, som hade bjudit in oss för att tolka efter deras ponny. Alla tjejerna fick rida, F tjoade om mer...I pulkorna bakom ponny tjöt tjejerna och kastade sig frivilligt ur för att landa i dikena. Jag är imponerad av A som orkade springa i den lösa snön i en hel timme, själv kom jag på efterkälken hela tiden...
Bilden är från i söndags då tjejerna fick tolka på ridskolan!

3 kommentarer:

Linnea sa...

Gu va roligt det ser ut! Jag väntar på att min invaliditet ska gå över så jag kan roa mig igen...

Anonym sa...

Inte utan att man blir lite avis. Jag roar mig med andras barn i snön men skulle hellre tumla runt med mina egna förstås, får glädja mig å J's vägnar istället.

Häftigt att tolka efter häst!

Hemulen sa...

Vad härligt att det varit så mycket snö! Missade ju allt, men det gör inte så mycket - London är bättre utan snö!
Hoppas du njuter av de sista lovdagarna,
kram H