onsdag, februari 04, 2009

Jaha då var man ett år äldre!


Blev uppvaktad imorse av pappan och tjejerna. De sjöng hellre än bra... I present fick jag ett Wii-spel...


På jobbet fortsatte firandet och mina elever stämde upp i gemensam sång. Jag tror aldrig att jag har stått mitt i en hejarklack och fått ja må han leva sjunget för mig. Just då och där älskade jag de stora liven... och jag kände en stolthet över att få vara just deras lärare!


Väl hemma fick jag fler presenter, en hem (eller fritids)gjord tvål av äldsta systern och en jättefin tavla av mellansystern. Lilla systern åkte snålskjuts på pappan present -en guldberlock. Han tillstod att Wii-spelet lika mycket var till resten av familjen som till mig... Shit, jag som trodde att jag ensam skulle få spela! Vi avnjöt en kalasmiddag med tillhörande vin...gissa om jag kommer sova gott i natt!


Som avslutning fick jag oväntat ett grattis-sms från en mycket kär, gammal kompis.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hipp hipp hurra för Helene idag!!!

Hoppas att du får en fortsatt revlig födelsedagskväll.

Kram Anna

Anonym sa...

Hipp hipp hurra för Helene idag!!!

Hoppas att du får en fortsatt revlig födelsedagskväll.

Kram Anna

Hemulen sa...

Grattis igen! Och tack för den underbart goda tårtan idag! Du får fylla år oftare tycker jag... :)

Anonym sa...

Grattiskramar!!

Alltså... rematch?? =D

Kram kram

AnnaHanna sa...

Grattis, din gamla galosch!
Wiiii, skulle man kunna säga =)

Jag har en fotouppvisningsutmaning till dig. Kolla min blogg om du har lust.

Kram //Anna