onsdag, september 09, 2009

Praktikant HellaBella

Mixmegapol har sin "Praktikant Malin" och en förskola i Älvsjö har sin egen "praktikant fröken", eller onsdagsfröken (you name it) nämligen jag... Vad jag gör där? Jag fungerar som extra resurs när barngruppen gör en längre utflykt en dag i veckan. Idag har jag träffat "min" grupp med barn som bestod för dagen av 17 söta femåringar...en saknades dock och tydligen lär han senare märkas. Hela gruppen inklusive ett gäng fröknar och jag var på utflykt till en inte alltför närbelägen parklek. De tappra ungarna knatade duktigt på först dit i ca 1 timme, sedan lekte de, åt medhavd matsäck och lekte mer innan det var dags för återfärd. Och då gick de låååångsamt... Turligt nog kom bussen och hela gänget kunde åka sista biten, trots att busschauffören helst hade sett oss gå. Men vi sjöng så fint och högt vi kunde "vår busschaufför..." och "Hjulen på bussen.."

Tack för idag alla fröknar och goa ungar på Albatrossen, om två veckor kommer jag igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en härlig dag, otroligt imponerad hur du kunde lära dig alla barnens namn på en kvart....
Vi ser fram emot att du kommer tillbaka om två veckor.

Kram