onsdag, september 30, 2009

Oro

Medan jag plockade undan den tvätt som S stått och vikt under kvällen gick S ut för att stänga in kaninen. Han har en utegård på ca 20 kvm där han är på dagarna, den är inte helt säker vare sig ur rovdjurs- eller rymningssäkerhet. Detta gör att man tittar till honom ett par gånger per dag. Idag har jag jobbat och sådeles varit borta större delen av dagen. 20 minuter efter att S gått ut till kaninen började jag oroa mig på allvar. Jag hann fundera över olika senarier. Det troliga verkade tyvärr vara att han rymt, för hade han blivit uppäten borde det varit en snabb sak att kolla upp. Till slut dryftade jag mig till att ropa ut i mörkret -är allt ok, eller behöver du hjälp???

Det visar sig att S ute i den nästan 0 gradiga, bäcksvarta kvällen har telefonmöte !!!???

1 kommentar:

Mellansyrran sa...

Ha ha typiskt oss att oroa oss. Telefonmöte utomhus? hade det inte varit bättre å låsa in sig på toan...