tisdag, februari 16, 2010

Hårt slit

Även om bilden är suddig så vittnar den om ett par kvällars hårt slit. Jag har lyckats få valpen att apportera. Ännu så länge har inte poletten helt trillat ned utan han springer lika gärna ifrån mig och lägger sig för att gnaga på den smarriga apporten...Men vi fokuserar på det positiva! hemläxan, att han ska titta på mig i 30 (???!) sek. går sådär. Jag har svårt att konkurera med andra spännande ting. Det snabba läggandet kan vi dock fortfarande stoltsera med. Numera fungerar det även vid sidan och inte bara när jag backar.

Ena grannen kom idag förbi och meddelade att hennes ena hund har kennelhosta, gulp tänkte jag! Är lite orolig för gammelhunden hur hon ska klara en sådan ev. sjukdom. Så nu är tid beställd hos vet. på torsdag för vaccination. Samtidigt ska vet. kolla in valpen tänder eftersom han vägrar släppa två av sina valptänder... Känner en viss oror för min valp. Gammelhundens alla besök hos vet. började med att en mjölktand inte hade lossnat!

1 kommentar:

Trulsan sa...

Skam den som ger sig :) Han kommer bli en prakthund i slutändan. Du ska se att allt slit är mödan värt!