måndag, februari 22, 2010

Imponerande

Medan människorna åt middag och gammelhunden var fastsatt i väggskåpet låg valpen i sin korg efterkommandot "gå och lägg dig". När han efter en stund tröttnar och ålar ur korgen för att krypa ut i vardagsrummet säger jag" hm..." valpen fryser till och tittar på mig, jag fortsätter "gå och lägg dig"...Gissa vad han gjorde??? Jo, gick och la sig igen UTAN att jag ens behövde resa mig...Det har aldrig hänt under mina 15 år med hundar...helt otroligt!!!

Lika imponerande är Marcus Hellner som gång på gång får köra in det som Theodor Peterson förlorar. Måste kännas så tröstlöst. Hur uppbådar man orken och styrkan att fortsätta åka trots mjölksyran och ändå veta att det är en omöjlig uppgift. Stackars vitryssen som i en ledarposition åker FEL väg och blir diskad bara några få hundra meter före mållinjen...Tur jag får beskåda detta i soffan och inte som aktiv...

Inga kommentarer: