söndag, februari 21, 2010

Snöskottning

Började dagen med att försöka ta mig ut genom ytterdörren. Blåsten hade gjort att det bildats drivor utanför. Snön gnistrade verkligen i solen och det kändes som lugnet efter stormen. Efter att ha rastat hundarna tog jag itu med dagens första snöskottning. Det hade under natten kommit enorma mängder, så det var tungt. Sedan åkte vi ut till Nykvarn för att hjälpa min föräldrar med deras översnöade uppfart. Nu hade de fått hjälp av en snäll granne så förmig återstod "bara" att skotta fram till grannen och fågelbordet. Passade på att hjälpa min morbror som också är deras granne, så att han skulle hitta ut. Efter en smarrig brunch åkte vi hem och lämnade av M som skulle på kalas, snodde på vägen hem kusinfamiljens snöskyffel (vår ligger någonstans under 1 meter snö på baksidan), fortsatte hemma sedan med att bredda vår uppfart, S skottade av vårt altantak. Sedan var det dags för veckans avslutning i stallet... Nu sitter jag här ganska så trött och såg just en besviken Ferry missa skidskyttet.

Inga kommentarer: