lördag, februari 18, 2006

Gräsänka del III 1/2 eller Mina hjältar

Vaknar denna sista morgon i Ensamheten...tyvärr känner jag av att jag har ONT överallt i kroppen. Känns lite som kroppen har genomlidit ett extra tufft träningspass, och det har den ju inte. Så återstår väl bara en sak...influensan...

Kämpar på med ungarnas kläder, iväg till dagis...därefter ryggläge i soffan... Fanny ganska medgörlig och sover i två timmar...hämtar E och M. Får mig en välbehövlig fika och sällskap hemma hos svägerskan....

S kommer hem samtidigt som oss. Vad han inte riktigt är beredd på är i vilket skick han möter mig i. Släpar mig upp till sängen och där kommer allt, frossa, illamående, huvudvärk...feber stiger till 39 på bara en kort stund...Jag är så trött, men illamåendet gör att jag inte kan sova. Ligger och lyssnar på resten av familjen. Mina hjältar som alla kämpar att göra rätt. S lagar mat,tvättar och borstar tänder på tre barn, rastar hundar, glömmer ge Nellie sin medicin...E och M hjälper pappa se efter F när han rastar hundar, klär på sig pjamas, tvättar sig....Vilken underbar familj jag har!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte annat än instämma. Det är en fantastisk familj du har.
Hoppas att du kryar på dig snart.
Vi är "back in business" nu efter en vecka utan sol.

kram Anna