torsdag, februari 23, 2006

Varför????

Varför ställer man sig frivilligt i en trång gympasal tillsammans med ett trettital andra förtappade människor?

Sorlet ligger i luften liksom förväntan...kommer jag att orka idag? Ledaren tar ton...välkomna, kul och ser er, nu kör vi!! Musiken sätts på och det dånar ur högtalarna...vi trampar alla på i takt...ännu är det inga problem med den biten... Vi springer, hoppar och skuttar...armarna far efter bästa förmåga ibland i takt, oftast inte...alltid roar man någon...

Hurtiga Agneta gör armhävningarna på tåspetsarna och ser inte det minsta trött ut, trots att halva passet är avverkat...som tur är finns även svettige Finn med. Tack vare honom kan även en sådan som jag hålla självförtroendet högt...Under löpdelen, som påminner en del om skolårens Cooper-test, ni vet när man skulle springa så många varv som möjligt i gympasalen på en viss tid....hinner jag faktiskt utan att springa i hjäl mig, passera både svettige Finn och flashiga Git dessvärre passeras jag flera gånger av hurtiga Agneta...

Avslutningen är nära. Ledaren ropar kom igen nu...jag kämpar...svetten droppar i ögonen...undrar om ser väldigt töntig ut i pannband...armarna far, benen far...snart är det slut....bara lite till ropar han igen...jag tar i... Snart får jag dricka...som relativt nyförlöst så är min bäckenbotten inte helt att lita på...inget dricka innan alla hopp och skutt är klara och ett profylax-toabesök löser problemet...men jag är så törstig...

Lämnar lokal med en skön känsla...Tack Linnea för att du drog i väg mig denna vecka!

2 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Har ni både löst springande munkar och orienterare borta hos er?
Imponerad av hurtbulleköret - kämpa på!
Kram //Anna

Anonym sa...

Har ställt mig samma fråga... Men kommer samtidigt på mig själv att jag gillar det.
Kram Katrin