söndag, februari 12, 2006

I Mora-Nisses spår.

Jag har inte tränat sedan i måndags...+ fint väder+ bra spår+ två hundar som behöver motioneras= 1 1/2 mil på skidor. Ja, jag vet ytterligare en galnings verk... Ziggy pinnade på bra, trots sin höga ålder. Nellie sprang som vanligt 20-30 m bakom, för att ibland helt tappa orken...stackars hund...

Skogen var förtrollande vacker med snötyngda grenar...jag var helt ensam...inte ens ett rådjur... Svetten rann..blodsockret sjönk till minimala nivåer...tur Brad Pitt inte dök upp. Hade nog inte haft en chans mot Angelina Jolie...vilket jag annars har...

På vägen hem via travslingan fanns märkligt nog inte en frusen hästprutt så långt ögat nådde. Kanske ett visst samband med att Nellie inte hann med oss...

I kväll ska jag titta på Djursjukhuset från Helsingborg om en galen basenji som äter underkläder...tur att inte mina gör sådana äckliga saker...i alla fall den ene...

Inga kommentarer: