söndag, maj 06, 2007

Gissa om det var roligt

Dagens bild blir ett bildbevis på vår klättrar-drottning i färd med att forcera trappgrinden. Och hon kommer att lyckas vilken dag som helst...

Imorse var jag och gick på ett ställe som var som taget ur "Sagan om ringen". Det var så vackert!!! Marken var täckt av vitsippor, så att det i ett visst sken såg ut som snö. Vi följde en vacker meandring mitt ute i skogen... Dit kommer jag att ta familjen, kanske kusinfamiljen också vill hänga på??

Eftermiddagen tillbringande vi i Oxhagen. Anna hade i vanlig ordning fixat smarrig lunch som även var en fröjd för ögat. Hamnade på något mystiskt vis på en klädvisning...Det blev jättefina sommarklänningar och tillhörande linne. Hoppas att jag hinner få dem innan vi drar till Grekland

Nu ikväll har jag kört agility med gamm-tackan, Nellie. Hon var så duktig, trots att det är nästan 10 år sedan vi höll på på allvar. Första sekvensen smet hon både under däcket, och brevid hindren. Allt för att göra så lite som möjligt...Men sen så...Hon fick hoppa tre olika banor och fixade det...vilken tjej jag har!!! Jag längtar redan till nästa tillfälle och då Nellie då visar vi att vi kan, eller hur???


Värre är det med gubben. Han har så ont i ryggen...men slitit har han. Nu är vår skokartong till sovrum färdigmålad. Det blev så fint. Hoppas att vi kan flytta in så snart som möjligt. Väggarna har fått färgerna silke/latte...


Nu väntar nytt avsnitt av Rome!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ett ställe värt att slå följe till! *jajemän*

Ska bli spännande att se skokartongen vid tillfälle, låter jättefint!

Lyckades förresten få in en klippning idag i håltimmen mellan jobbet och mötet =)

Kram