fredag, maj 04, 2007

Host, host, harkel


Eftermiddagen tillbringande vi med grannarna Hampus och Hanna vid Skutans gård. Där finns en lagom lång naturstig, 2.5 km, med många roliga klätterställen. Vi fikade vid ett litet vattendrag, tror att alla fem barnen hamnde med minst en fot i vattnet. Kan ju i och för sig förundras över att vi som vuxna människor valde denna plats till fikat. Man får liksom skylla sig själv! F kunde inte sitta still och fika utan kanade upp och ner för stenen vi satt vid...Enkel förklaring till det är nog att hon inte fick gå, utan satt på min rygg under hela promenaden. E kämpade med sin alldeles förstora ryggsäck, den hängde ned till knäna på henne. Förstås mitt fel, jag kunde inte i avfärdens stressiga minut hitta hennes vanliga mer normalstora rygga.
Dammet yr och det finns överallt. I mitt hår, näsa, halsen, kläderna, luften, på golvet precis var som helst. Skulle bara slipa ned det sista, så att vi kan börja måla under morgondagen. Men jag fick ge upp, innan jag var blev klar...M kräktes och F kräktes...M grät och ville inte kräkas mer, medan F glatt satt i sin säng och sa "hej pappa, käktes...". Allt som förlänger ett ev. läggande välkomnas, även om det innebär att dagens middag hittade upp, i hennes ögon.


Skulle på kvällen bara iväg till VH för att handla lite dricka...kom hem nyklippt...Prövade ett nytt ställe. Vi får se, hur detta blir...


Hann se ytterligare två avsnitt av Rome, har nu hunnit med fem tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare, vilket elände med allt kräkande... =(

Den där slingan på 2,5 km låter ju perfekt! När går vi? *ler*

Kramar