tisdag, maj 01, 2007

Maj, maj måne jag kan lura er till Skåne


Visst kan man säga så?? Fast å andra sidan har jag inget att lura er med.


Gårdagen gick i samma ton som i söndags...mkt att göra. Först hade jag och svägerskan stämt träff klockan 10 utanför Barnadiset i Högdalen. Ungarna sprang, klättrade, åkte kana, cyklade, åt "you name it". Vi åt lunch och hann med en fika, fast i omvänd ordning. Konstigt nog var det inte så mycket folk där, som man kanske kunde tro. Helt OK!


På hemvägen stannade jag till först i Farsta för att köpa en blomma. Steg in på Plantagen i tron att det var billigt där...Ack vad jag bedrog mig, det var ju lika dyrt som på Hortus-tiden...Men det blev en "Lyckliga Lotta" samt en kruka. Nästa stopp blev vid foderbutiken. Kaninens mat börjar sina...


F sov 25 min på HELA dagen!!??


Kvällen tillbringades i Pusshagen i goda vänners lag. Först ute i solen med dryck och tilltugg. Därefter inomhus med en förträfflig middag. Kakan till kaffet var gudomlig...Tack Linda och Niklas!!


Vid halv nio var det dags att klä på ungarna för att gå till brasan. Ja ni gissade rätt F var fortfarande vaken... Brasan var stor, varm och vacker...Likaså fyrverkerierna! På vägen tillbaka bestämde S och jag oss för att bryta upp. F var fortfarande vaken och hade en fruktansvärd astmahosta... Alla tre höll sig vakna på vägen hem och kunde nöjda stoppas om i sina sängar. Tack fam. Gyllstedt/Jäverbring och Sundblad för en trevlig kväll!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack detsamma =)

Rapport efter uppbrottet: Lill-E bryter ihop i förtvivlade hulkningar på hallgolvet pga utmattning *u-u-u-ä-ä-ä*

Stor-E kurade ihop sig bredvid tjejerna på extramadrass, ställde in sig på långmys, men samtliga sov inom 2 min. *s*

På nedervåningen knackade speldjävulen på en stund innan festfolket bröt upp i den fasligt sena timmen ;) Det är ju en dag i morgon också som någon mogen människa med vuxenpoäng skulle sagt. Och du ska inte tro att det sovs längre här i morse inte. *kuckelikuu* medan persiennerna i 45:an var nere oförskämt länge. Kan de vara något de äter som ingen av våra barn får??

KRAM