fredag, maj 11, 2007

Hann bli lite orolig (igen) och äcklad


Var idag till apoteket för att köpa Ziggys medicin plus vanlig alvedon. Tjejerna var med. På vägen ut får jag syn på något i E hårbotten...Vet att det går löss på tjejernas dagis, dock grann-avdelningen. Visst det är något svart med ben, hua...frukosten är på väg upp...Men ska de vara sådär stora???! Minns att min pappa satt med förstoringsglas och letade igenom mitt hår när jag var liten och lössen härjade på min skola...


Jag satte fast F i bilen och föste ut E i solen för att kunna se bättre. Men puh det var en FÄSTING, en sån´där liten nymf...Brukar inte gilla dess kryp heller, men i denna stund kändes det som en enorm glädje...Hon var lite klurig att ta bort, kanske dags att införskaffa fästingplockare...Det blir en del fästingar under en sommar, föresträdsvis på hundarna och katten.


Nu är det bara en dag kvar till vårens höjdpunkt, ridweekend. Så ursäkta min kommande frånvaro, men jag ska njuta till fullo. Dock iförd all tänkbar säkerhetsutrustning. När man var ny inom detta område, hade man ju bara hjälm, numer vet jag hur ont det gör att falla...därav även säkerhetsvästen. Har läst att det finns en variant som blåses upp när man faller av, då landar man ju mjukt. Fast poängen är väl att man ska sitta kvar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Puh, tur det "bara" var en fästing. Fast de är ju inte trevliga de heller, lättare att bli av med dock...

Vi fick också med oss trevligheter hem från fsk (eller ngn annanstans. Storkillen ligger i sängen med en hink bredvid. =(

Ha en superhelg!!! Håller tummarna för vädret. Ska ju själv på möhippa i morgon så jag hoppas dubbelt.

Kram