söndag, maj 27, 2007

Mys-söndag


Dagens började med att mamman och pappan städade förrådet. För vilken gång i ordningen vet jag inte. Vi är duktiga på att samla på oss pantflaskor/burkar och returpapper...Men nu är det snyggt.

Tjejerna lekte på baksidan och njöt av försommar vädret. De städade lekstugan och hade te-kalas under parasollet.

Eftermiddagen ägnades åt trädgårdsarbete. S grävde ner dräneringen till avloppstanken. Själv gjorde jag rabatterna fina. Som tur var var grannen travänka denna dag. Så vi ansåg oss tvungna att bjuda henne på fika och slapp därmed jobba på ett par timmar...

Kvällen avlutades med stöldturné. Under hundpromenaden hittade ena grannen slängda buskar i skogen. Bara hem och sela på den stora hunden och dra till skogs! Jag vill dock tydliggöra att jag hade inget med detta att göra...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vilken härlig helg ni verkar ha haft.
Tänkte bara tala om att din kära gudson har hemmamatch på tisdag 17:15 om ni har lust att kika...
Krama alla flickor från mig

Anna mfl

Anonym sa...

nåja nåja man blir inte kriminell utan ivrigt påhejande
/ tjuven

Anonym sa...

Hm... buskarna skulle kunna komma från jobbet där några #¤@"%¤ människor ryckt upp våra nyplanterade buxbommar i helgen *morr* Lite långt att åka för att dumpa dem hos er dock kanske... *s*

Mysigt kort på tjejerna, ser härligt ut.

Kram