torsdag, september 27, 2007

Föräldramöte

Idag hade jag mitt första föräldramöte med "mina" nya elever. Det är ju alltid en viss anspänning. Man vet aldrig vad de kan i rockärmen. Dessbättre har jag bara haft positiva erfarenheter av liknande möten. Men en del kollegor har inte haft samma tur och dessa incidenter spökar ju alltid. Mötet avlöpte lungt och bra. Kändes som om jag hade deras förtroende. De nickade jakande och såg nöjda ut.
En pappa ifrågasatte huruvida vi behövde ha läsprojektet "En kvar om dagen" (Då eleverna ska läsa minst en kvart om dagen hemma för att förbättra sin läsförmåga). Han menade på att de gick faktiskt i femman och borde kunna läsa Eller??? Hans son hade annat att göra...Behöver jag tillägga att hans son inte riktigt kan läsa FAST han går i FEMMAN!

Annars snurrar hjulet i en väldigt fart. Jag hinner liksom inte andas med magen utan axlarna får dra ett tungt lass...Tjejerna har varit hemma idag med mormor och morfar. S har varit i Tyskland (på Oktoberfest, jo han jobbade också) så mormor har bott här i två nätter... I morgon är det MIN dag...

Inga kommentarer: