lördag, september 01, 2007

En dag i fjärilarnas hus


S började redan igår kväll att känna sig krasslig, inte konstigt med tanke på att han har varit bland dagisbarn i två veckor...Att våra tre dessutom är genomförkylda gör ju inte saken bättre.


Så idag när skulle jag väg med grannen in till Stora staden för att bl.a. äta "turkburgare" och glana i affärer... blev till att ändra planerna. S var sängliggande och jag och tjejerna fick åka till Skansen. Men väl på Djurgården hittade inte mamman någon parkeringsplats så det blev till att ändra planerna igen. Vi styrde kosan mot Haga parken och Fjärilshuset (för vilken gång i ordningen vet jag inte) Vi åt en god lunch. Kan verkligen rekomendera det. Min sallad var REJÄL...Efter en fuktig tur bland fjärilarna åt vi glass vid koppartälten. Till tjejernas stora lycka kom ett brudpar...


På vägen hem stannade vi till på EKO i Länna och blev ännu fler kulor fattiga...Hittade en hel del saker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev ju en trevlig dag ändå då =)

Tackar för idag, hoppas ridningen gick lika bra som förra gången. Ambulansen är exakt i denna stund under produktion under stoooor koncentration...

KRAM

AnnaHanna sa...

Saker och ting blir sällan som man tänkt sig...
Fjärilshuset ja, där har jag inte varit sedan du lurade dit mig senast :-)
Jag är nog inte någon bra "utflyktsmamma".
Kram //Anna