fredag, september 21, 2007

Stressigt värre

blev det idag. Slutar normalt redan klockan 11 på fredagar. Men idag hade jag klasskonferens och sådant tar tid. Kom inte iväg förrän 11.20. Låter ju inte så farligt kan tyckas, men jag brukar vara i stallet klockan 11.30 vilket jag nu inte skulle hinna. Dessutom hade hästen badat i lera så det blev till att borsta noggrant...Men ut kom vi, hade ungefär 50 min på mig att rida för sedan hinna hem och byta om och slutligen hämta hem tjejerna...Tror ni det gick bra att rida??? Nope, stressen satt kvar...Avslutade med att skritta genom byn. Vädret var ju fantastiskt!! Någonstans där, inser jag att jag kommer att hinna och börjar njuta!!

Får en helt galen idé på väg hem från dagis/skola. Åka och handla mormors present...F och E har inte ätit mellis utan jag mutar dem med glass, jorå de hänger med till centrum. M frågar om hon kan få låna pengar vill sååå gärna ha en ögonskugga (???!). Helt OK, säger mamman. Tyvärr blir det ingen present. För väntan är såå lång i butiken och F som inte sovit middag börjar tappa lusten (trots den lovade glassen, eller kanske just på grund av den) E lägger sig på golvet. Inte i protest faktiskt, utan för att kolla in något...Suck säger jag och travar iväg mot bilen.

Pappan kommer hem lite tidigare och har med sig indisk mat hem. Barnen äter sig mätta på Nan-bröd...Jag brinner i halsen, svalget och magen är i uppror. Att äta stark mat på tom mage är inte att rekomendera. (Inser där vid middagsbordet att jag bara ätit 2 knäckemackor och en nektarin under dagen).

Avslutar dagen med att först åka och handla till mormodern och sedan somna till IDOL...

Inga kommentarer: