fredag, november 21, 2008

Fredag igen!

Mina rara elever utbrast idag, -är det redan fredag??? Veckorna går så fort... Själv känner jag mig en smula kluven till detta fenomen. Å enda sidan längtar jag ihjäl mig till juni då de lämnar boet, men å andra sidan gillar jag dem så mycket att det kommer att bli väldigt sorgset. Jag kommer nog att sakna dem otroligt, för denna resa vi har gjort är häftig...Jag vet att hur stökiga och struliga de är så skulle de kunna gå genom eld och vatten för mig om jag bad om det...

Efter jobbet åkte jag hem och tog med mig Nellie och grannens "Storbjörn". Oturligt nog verkar N höglöpa och helt plötsligt dög "Storbjörne". Hon som brukar bita av honom näsan bara han tittar åt hennes hål, nu ställde hon upp sig och ville LEKA????? Jag beslöt mig för att behålla båda med koppel på och gick mellan dem som ett förkläde...Men promenaden var urskön i det vackra höst/vintervädret. Sedan blev det en tur till badhuset, så nu sitter jag här trött, hungrig och frusen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Resa är rätta ordet... Häftig t.o.m för oss utomstående betraktare.