tisdag, november 04, 2008

Samtal, samtal och åter samtal....

Nu är tider för utvecklingssamtal överallt inom skolvärlden. Först har jag mina egna (20 st) att avverka. Eftersom pappan jobbar mycket och inte kan hämta särskilt ofta har jag alla samtal på fem dagar... och därmed lyckats behålla husfriden. Sedan har jag varit iväg på storasysters och som ett brev på posten ska jag på samtal förvlillasystern och minisystern i slutet på veckan.

Återigen är det så trist när man sitter och har förberett sig till tänderna för ett samtal, andra lärare som också har eleven har anpassat sina tider så att de kan vara med och då kommer inte föräldrarna...Trist eftersom i just detta fall når inte eleven målen i något ämne...Visst samband, javisst. Men lika trist ändå. Synd att det är föräldrarna som avgör sina barns framtid (och i detta fall negativt)

Inga kommentarer: