onsdag, november 19, 2008

PANIK

Hade mina sista samtal idag. Eller skulle har haft iallafall, en tolk kom inte och en pappa med son dök aldrig upp så de blev till att boka om. Skulle göra ett maratonrace, sju samtal på en och samma eftermiddag. För mig är det inte något problem, även om man är lite mör. Minns hur det var när jag hade 31 elever och satt med nästan såhär många samtal under en längre period.

Normalt brukar det vara en föräldrautbildning på onsdagar vilket gör att man inte behöver oroa sig för att bli inlarmad. Men denna dag upptäcker jag till min förskräckelse att jag är ENSAM kvar på skolan, alltså gäller det att fort springa ner till fritids och tala om att jag är kvar, men där är det TOMT...Försöker få tag i någon som kan reda ut situationen. Ett av problemen är att jag inte har varken larmnyckel eller kod. Mitt uppe i allt det här sitter en elev, mamma och hennes mycket mindre lillebror (som inte alls vill sitta i skolan). De har ju kommit för att få höra om hur det går i skolan. Tack vare en sjukskriven skolsekreterare och en vaktmästare/datatekniker så får jag en viss frist och de tar över ansvaret. Lite snopen man blev när jag senare sticker huvudet utanför dörren och upptäcker att det SNÖAR...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lattjo lajban om du blivit inlåst i en larmad skola...*s*

Ja tänk nu har det snöat hela två gånger redan. 5 minuter förra gången och säkert två timmar idag. Wow. Fast jag har inget emot om det kom mer snö bara det fick ligga kvar, det är slasket jag tokhatar.

Kram

Linnea sa...

verkar som att det har bestämt sig för att snöa över norden idag. Här ramlade det ner 2 dm imorse. Det är kul att skåda alla som ser snö för första gången :P