fredag, november 07, 2008

Ur en hunds dagbok

Min matte är inte som alla andra...Ganska svårmanövrerad tycker jag om jag får säga vad jag tycker, spritt språngande galen, hysterisk epiteten är många... många är de gånger jag ångrat bittert att jag såg så där söt och gosig ut när matte och husse var på besök för att titta på oss valpar...tänk om hon hade valt någon annan, Dessi eller Carro. Men å andra sidan har hon ju haft ett otroligt tålamod med mig som troligen ingen annan skulle ha haft...jag hade nog annars blivit korvmacka i Kina för länge sedan...

Det nya är ju den hemska valpen hon ständigt drar omkring på. Ja valp och valp, han är dryga 60cm och väger 32kg...Jag brukar få följa med på promenaderna för att HAN blir så trött då. Hur kul är det?? Han har ju inte fattat alls att jag HATAR andra hundar. Nejdå han flåsar, hoppar, skäller och vill LEKA????. Jag brukar morra till och visa mina tjusiga tänder, det kommer man en bit på... Ok, matte har rätt schysst koll på honom så jag slipper att han börjar leka med mig och om jag ska vara ärlig hon håller honom rätt ok på hans kant (men säg inget till henne). Matte menar att hon såsmåningom ska tävla honom i lydnad. Stackars sate säger jag. Jag talade tydligt om vad skåpet skulle stå så jag slapp...Men valpen är ännu inte så klok (om han nu någonsin blir det)


Imorse drog matte dessutom på sig joggingkläderna. Men hallå, hur kul är det springa i mörkret... Jag orkar knappt ut på morgonpromis, mycket skönare att ligga kvar under filten i soffan ett par timmar till. Hon drar på sig en reflexväst, öh?? För det först hur många bilar möter vi i el-ljusspåret? för det andra hur många bilar möter vi över huvudtaget klockan 05:30???


Ibland sitter hon vid datorn och drömmer sig bort och letar efter en ny hund, Hon inbillar sig att jag vill ha en ny kompis. Men va´ fan, jag HATAR ju andra hundar och tänker inte dela med mig av något varken hus, matte eller mat. Jag försökte var tydlig med det när hon av någon outgrundlig anledning lånade hem den där stora drummeln för ett tag sedan. Tyvärr misslyckades jag, för jag hör henne ofta referera till det som att jag verkade uppskatta sällskap. SÄLLAN säger jag...


2 kommentarer:

Linnea sa...

Haha ja det kan inte vara lätt att va hund i Hellas hus :P Tycker dock att du gör ett grymt jobb Helene med den stora och den lilla.

Anonym sa...

Det låter som du har en tuff tillvaro med den där matten du har... ;)