lördag, januari 31, 2009

Kalas x 2

Dagen började med att tre barn hoppade på mig. S sov gott vid min sida så jag resignerade och gick upp för att baka tårtbotten. När den stod i ugnen styrde jag kosan mot affären för att kompleteringshandla...

Vid 13-tid dök så släkten upp för att fira mellansystern och undertecknad. Dottern rev och slet i sina paket och tyckte det kändes som julafton. Själv fick jag morgonrock och en kurs i trädgårdplanering. Helt oväntat men inte desto mindre kul och bra present. Tack för den!


När släkten avgått lämnade vi köket i kaos och for iväg till en kompis som fyller jämnt på måndag. Idag skulle hon firas genom överraskningsfest. Något matta men ivriga att träffa födelsedagsbarnet plus hennes familj anlände vi. Där bjöds på smörgåstårta och senare snacks. Tjejerna njöt av den enorma discokulan som hängde i taket och lockade till dans.


S sitter och tittar på krigsfilm från 70-talet, helt ointressant om ni frågar mig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för at ni kom igår , det var fanastiskt trevligt att träffas. Jag måste erkänna att chocken inte riktigt lagt sig än.

Kram Tant Anna

Anonym sa...

Skoj att överraska så där!

Tackar för allt det goda och ett som alltid trevligt kalas. Hoppas få besked om kursen snart...

Kram