tisdag, augusti 25, 2009

Chock

Bara att stiga upp i ottan var en chock i sig imorse. Visst har vi gått upp tidigt under sommaren, men då har det varit engångsgrejer liksom, denna gång var det ju på allvar -hösten är här!!! Vi åt någon halvdan frukost signerad S som var lika stressad som vi, det var visst något viktigt kundmöte på G idag...

Väl hemma hos kompisfamiljen knatade de stora tjejerna iväg till skolan själva. Jag följde F till dagis som för första gång var lite blyg. Men möttes av idel kompisar som glatt mötte henne med ett -"Hej Faaaannny! Det värmde lilla mammahjärtat att hon varit saknad och nu var välkommen tillbaka. Hon vinkade lite förstrött i fönstret innan hon for iväg med någon kompis.

Sedan var det dags för E:s stora debut...inskolning på sexårs. Efter en lite rörig entre så delades vi upp föräldrar i ett rum och barnen i ett annat. När vi sedan möttes igen var det en glad och nöjd E, som satte sig tillrätta och ritade mitt bland alla främmande barn. Kompisen var lite mer blyg och behövdes övertalas, men det gick bra. Dagen för hennes del avslutades med en stund på fritids. Där bröt helvetet löst, ett gäng mammor och fr.a. pappor gillade inte den nya organisationen och slog på stora trumman mitt inne bland all personal och alla barn. det hela slutade med ett möte mellan föräldrar och bitr. rektor. Jag deltog inte, för jag tror att det här blir bra bara terminen får börja. Men det var jag nog den enda som tyckte eftersom jag blev ensam med alla personal och barnen. Kanske är jag naiv, men det hoppas jag inte.

Sedan blev inte dagen sämre av att det var perimär för E ridning efter sommaren. En jättegullig tjej frågade om hon fick leda E, vilket hon gärna fick. Det hela slutade med att E red helt själv i både skritt och trav, duktiga tjej!

Imorgon kommer Prinsess E hit, äntligen får vi träffas!

1 kommentar:

Svägerskan sa...

Ja ekorrhjulet rullar redan...

Sonen var mer än nöjd att Fanny var tillbaka (needless to say)

Jag tror du är klok (och mer insatt och rutinerad än de flesta)att du tar det lite lugnt och ger det en chans. Vi håller tummarna för att det blir jättebra, jätteroligt att E själv var så nöjd i alla fall!!

Kram