måndag, augusti 24, 2009

Sista dagen på sommarlovet

Med vemod vaknade jag imorse, insåg att kyla i sovrummet beror på att hösten är här. Ikväll är det upprop för både M och E med avslutande picknick på skolgården. Imorgon börjar allvaret. E är spänd inför starten av sexårs. Jag ska vara med imorgon men sedan räknar jag med att hon klarar sig själv. På torsdag räknar jag med att kunna jobba lite, mitt "gamla" jobb behöver vikarie.

I övrigt idag ska vi ta cyklarna och trampa förbi dagis så att F får säga hej till kompisarna och fröknarna. Sedan blir det väl till att fortsätta röja bland alla kartonger...samt att tvätta några maskiner. Om ni uppfattar en viss uppgivenhet så är det korrekt och då har vi inte ens börjat såga, hamra och spika än...

1 kommentar:

Svägerskan sa...

Ja, idag efter hennes besök på fsk möttes jag av en glad son: "i morgon kommer Fanny!!!"