onsdag, augusti 12, 2009

Det gick det med

En köpare till en av de utstädade grejerna ville ha sitt paket skickat. Han var vänlig nog och skickade en fraktsedel med posten. Efter att ha kollat att han hade satt in pengar, travade jag upp till "paketskickarstället". Med paketet inslaget i två svarta plastsäckar och väl intejpat gick jag fram till disken, lämnade fram fraksedeln och på ett kick var allt klart. Himla smidigt måste jag säga...kanske vågar skicka fler saker när allt kommer omkring, i synnerhet när det var så välorganiserat som denne köpare hade ordnat det.

Hantverkaren igår verkade inte allt för skräckslagen över våra byggprojekt. Han skulle återkomma med en offert i slutet på veckan. S är glad som en lärka, själv känner jag en viss aversion mot att behöva vara hemma under denna byggtid... Hinner vi börjar vi till helgen med M nya rum. Känns som om vi måste ha logistiken klar, påminner lite om det där spelet där man måste flytta en bricka och göra tomrum för nästa för att såsmåningom kunna se helheten...om ni fattar vad jag menar...

1 kommentar:

Svägerskan sa...

Spännande med alla nya planer =) Synd att vi inte fick anledning att använda samma hantverkare, denna gången. *blä*