söndag, augusti 30, 2009

Heldagsutflykt


Jag och svägerskan tog en tur till Vingåkers Outlet idag. Det var ju ingen som sa att det låg så LÅNGT bort... (Visst S hintade om det innan vi for, men min vana trogen litade jag inte riktigt på honom...) Svägerskan hämtade upp mig klockan kvart över nio och vi kom fram halv tolv... Vi strosade runt i den jättestora affären en lång stund, fyndade en del barnkläder (jag som hade lovat att bara köpa till mig själv!!!). Till mig själv blev det en bikiniöverdel, ett par pyjamasbyxor, en fleecetröja samt en bomullscardigan som jag verkligen gillade. Jag hittade dock ingeting som var värt att lägga pengarna på av det som gjorde att vi åkte dit dvs märkeskläderna (Tiger, Gant, Filippa K). Hade jag haft ett annat jobb, typ kontors- eller representationsjobb hade butiken varit perfekt. För här fanns jättefina dräkter och klänningar. Men jag kan ju knappast använda dem i skogen...


På vägen hem stannade vi till och fyllde på kaffenivån. Vi hittade ett trevligt fik, någonstans "in the middle of nowhere" med hög mysfaktor och jättegott fikabröd...Utanför fönstrena ösregnade det och inne i stugan till fladdrande stearinljus avnjöt jag äppelkaka med vaniljsås, mums!


Kvällen avslutades med grillad pepparbiff hos kusinfamiljen och mätta, nöjda och trötta återvände vi hem.

2 kommentarer:

Svägerskan sa...

Tack för idag! Ja det var väl ingen ekoresa med 2 x 16 mil för den begränsade shoppingen vi presterade men trevligt var det!

Sitter här och myser i mina pyjamasbyxor ;)

Kram

Mellansyrran sa...

pyjamasbyxor å vad det lät nice. tror jag ska köpe mig ett par ja me. kramis