torsdag, oktober 01, 2009

På gränsen till ett nervsammanbrott

Nu klarar jag snart inte mer... Hantverkarna har gjort ett jättebra jobb med vårt hus, fr.a. badrummen men det är en viss anspänning att ha främmande människor hemma hos sig 24/7 i tre veckor. Jag tvekar mellan att göra kaffe, mackor, bjuda på lunch eller bara strunta i det... Ibland har jag gjort köttbullsmackor och bryggt kannvis med kaffe. Men det mesta har jag fått slänga, förstår att de är sugna på att ge sig iväg för att äta (antar att de också tycker att det är en smula knepigt att vara hemma hos någon annan). Nu närmar vi oss slutet och enligt kalkylerna ska de vara färdiga imorgon och då tar vårt arbete att färdigställa det sista vid...

Men imorse blev det grus i maskineriet. När jag hade duschat färdigt kommr E upp och säger: är det meningen att det ska vara vatten på golvet därnere??? Jag som tror att hon skojar klär på mig... Men tyvärr har hon rätt, medan jag duschat har det kommit upp vatten ur toalättstolsröret (som numera ligger bart) och det nylagda klinkern ser misstänkt våt ut. Självklart är S på väg till Karlskrona...men med genemsamma krafter lyckast vi få tag i Ragn Sells som ska komma någon gång under dagen... Vi ta in Svägerskan lite akut eftersom vårt internät naturligtvis strulade samtidigt och något telefonnummer inte gick att få tag i hemma...

2 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Hoppsan! Det där lät inte bra.
Emotser detaljerad rapport =)

Mellansyrran sa...

fattar att det är jobbigt. Själv har jag besök av glasmästaren i morgon bitti. Kanske nåt å flirta med.....