onsdag, januari 04, 2006

Arla morgonstund!

Vaknade 06.10 av att E stod brevid sängen och fällde några tårar, tyvärr inte det enda blöta som lämnat hennes lilla kropp...nerför trappen, måste gnugga gruset ur ögonen för att inte missa ett trappsteg...in med henne i duschen... Jag passade på att duscha samtidigt, för att vakna till.

Sex böcker senare hör jag resten av familjen komma ner, på med ytterkläderna. Jag har exakt 20 min på mig att hitta stegen och skotta fram en gång till sotaren, som kanske kommer kl.8 eller så kommer han kl.10...

Åker sedan till vet. med ena hunden för provtagning, hem igen, på med kläderna ut för att åka pulka...hem igen äter lite lunch...byter om, väcker F som sovit sen 9.30 i väg till Lotten...äntligen lite lugn och ro. Fikar och pratar skit ett par timmar, ungarna leker och ritar. Hem till ett färdigdukat bord, med ungspannkaka. mmm mmm.... Kan det bli bättre!

Inga kommentarer: