onsdag, januari 18, 2006

Sjuk, sjukare, sjukast...

Hela helgen har M klagat på ont i öronen...i med lite alvedon och sov blev den hårda mammans svar...på måndagmorgon rann det ur örat...lite dåligt samvete...ringde VC. Fick lustigt nog tid samma EM och inte två månader senare... På VC fick vi träffa Dr Ahmed Ahmed...vet inte om det hade varit bättre om vi förstått varandra...men gick därifrån med ett recept på Kåvepenin. M överlycklig. En dos avslutad penicillin brukar premieras med valfri sak från leksaksaffären. Och nu stod en lila häst med vingar högst på listan.

F snorar och har 40 graders feber. I med alvedon, nezeril, saltlösning och ventoline i parti och minut. Lider med henne...

Tänk att en enda lite jävla bacill kan ställa till med så mycket oreda. Verkar dock som om jag klarar mig...vilket behövs om inte kajutan ska sjunka...eller den sjunker väl inte direkt men den lär väl börja ta in lite vatten...sen beror det väl på hur snabbt jag kan vara uppe på benen och börja ösa...

Ute snöar det...JAG ÄLSKAR DET...grannarna delar ju inte min åsikt...men säger bara ge mig mer snö...

2 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Stackars barn! Hoppas de kryar på sig.
Sen undrar jag ju apropå all snölängtan... skottar inte ni nånting?
//grannen

Anonym sa...

Apropå sjunkade skutor... SKULLE kaptenen ifråga insjukna gör man helt enkelt som följer: Drar upp fartyget på land och förflyttar minderåriga passagerare till en annan färja. Dvs kryper själv ner i bingen och utdelegerar övriga familjemedlemmar till närliggande släktingar! ;) Så det så!

Tack för ikväll, ryggen niger och tackar... Och som sagt, det ger ju ett helt nytt självförtroende att spänstigt svisca förbi Greta.

Kramen Katrin