onsdag, januari 11, 2006

Jag har bjudit min svägerska på lunch

Eftersom jag har en sådan fantastisk svägerska kände jag att hon var värd att bli bjuden på lunch. Vi bestämde träff utanför dagis och for i väg till restaurangen. Lite tidigt kanske, men vi har alltid så mycket att prata om...

Väl framme, satte vi oss vid ett fönsterbord med en fantastisk utsikt. Vi försökte välja något ur den fantastiska menyn, alltid lika svårt... Vi började med lite bubbel i glasen, restaurangen började under tiden fyllas med folk och vi inser att detta är ett attraktiv ställe...maten kommer. Det smakar utsökt, jag har valt örtpocherad lax med purolökssmörsås och svägerskan har valt pepparkakaskryddad kotlettrad med rostade grönssaker... Lunchen avslutas med en kopp kaffe...


Min svägerska har kanske en annan version av denna blogg...och skulle nog tacka för lunchen på ett stimmigt IKEA, eftersom hon glömt sin plånbok i bilen....men tack K för att du är den du är....

Inga kommentarer: