söndag, januari 29, 2006

Byfåne, galning, tokstolla you name it...

Kärt barn har många namn. Här ute på vischan där vi bor heter alla hus med inneboende familjer olika namn, alltifrån Rysshuset till Gökuret. En del gör anspelningar på tidgare ägare, andra på hur husen ser ut. Många är de gånger då jag funderat på vad vi kallas i folkmun... Men en vild gissning kan ju vara galningarna eller tokstolle familjen...

Bara en sådan sak som att ha tre (!) barn kan ju ses som en tokstolles verk. Eller det faktum att man frivlligt går upp sex på morgonen för att gå ut på en långpromenad i skogen och dessutom njuta av det...eller varför inte bilden av mig dragandes F i vagnen, två hundar i koppel samt en pulka med E och M i som jag drar med midjebälte...annars kan ju det faktum att vi köpte tre kubik ved...som var sur och obrukbar spela in...avslutningsvis det som helt klart höjer byfånefaktorn är när E och M står på berget på framsidan och ropar HEJ, HEEJ och vinkar till ALLA som passerar...

3 kommentarer:

AnnaHanna sa...

"Det är rart med barn" eller hur?
Vi har ännu inte hittat på något riktigt träffande för att benämna er hemvist men jag skall absolut tänka på saken :-)
Hmmm...
Sedan undrar jag - vad hade du tänkt spela in med veden?
Kram //Anna

AnnaHanna sa...

Må alla dina barn få vattkoppor!

Det kanske funkar med önskningar - vem vet? Jag försöker ju hjälpa till i alla fall.

Jag "taggar" dig nu stumpan. Kom in till mig och kika så förstår du förhoppningsvis vad jag menar.

Kram //Anna

Anonym sa...

Emil kan ansluta till byfånarna här hemifrån... Han struttar omkring i toppluva och blöja och gör grimaser och ljud och skrattar åt sig själv. *eeehh?* Ska man bli orolig då?
Det som får mig att tänka till ytterligare borde väl då vara när man letar kopplingen till M och E's byfånetendenser. För länken borde ju då vara...hm... Stefan.....hm... jag själv! *oops* Kan ju inte stämma?
Synes imorgon, med eller utan vattkoppor i kroppen ;)
Kram Katrin